Server Regler

Generelle Regler

Regel - §1.1

Det er vigtigt at holde sig opdateret med reglerne i Synex 2.0. Det er ikke en undskyldning ikke at kende til en regel.

Regel - §1.2

Adfærd, der skaber en negativ stemning i communityet, kan resultere i en advarsel eller udelukkelse. Vi er her for at have det sjovt, så undgå diskrimination, personlige angreb, afsløring af personlige oplysninger, politiske emner eller ekstremisme.

Regel - §1.3

Det er et krav at have en fungerende mikrofon for at spille på serveren. Det er ikke tilladt at bruge tekstbaseret RP. Do/Me er dog tilladt. Voice changers er tilladt, men skal lyde realistisk og ikke som en robot.

Regel - §1.4

Staff forbeholder sig retten til at bruge regler, der ikke er specificeret i regelsættet, så længe det er til gavn for communityet, spillerne eller for at mindske toxic adfærd.

Regel - §1.5

Synex 2.0 Staff forbeholder sig retten til at udvise spillere uanset omstændighederne.

Regel - §1.6

Brug af tredjepartsprogrammer eller modificeringer, der giver en unfair fordel, vil resultere i permanent udelukkelse. Dette gælder også for brug af VPN eller lignende, medmindre en undtagelse er godkendt via en support ticket.

Regel - §1.7

Udnyttelse af spilmekanikker til egen vinding kan resultere i udelukkelse.

  • Lave en animation midt i et skydescenarie for at undgå at blive skudt.
  • Annullere animationer for at give en fordel.

Regel - §1.8

Ved at spille på Synex 2.0, forpligter spilleren sig til at rapportere fejl til udviklerteamet. Udnyttelse af fejl kan resultere i permanent udelukkelse, uanset omfanget af udnyttelsen.

Regel - §1.9.1

CitizenFX ToS skal overholdes. Dette inkluderer også, at sælge in-game værdier for rigtige penge.

Regel - §1.9.2

Alle spillere forventes at overholde FiveM ToS, i form af Custom Billeder i diverse scripts, såsom Labels, Visitkort mm. Overtrædelse af dette vil resultere i ban, uden tøven. IRL logoer skal IKKE bruges.

Regel - §1.10

Selvmords RP er ikke tilladt.

Regel - §1.11

Det er ikke tilladt at være staff på servere med DRP leaked filer, eller være en aktiv del af, at erhverve sig leaked filer.

RP Regler

Regel - §2.1

Synex 2.0 er en RP server. Vi forventer, at alle spillere RP'er i overensstemmelse med dette. Vi er ikke en Deathmatch, PVP eller GTA Online server.

Regel - §2.2

Vi forventer, at spillerne er imødekommende overfor hinanden og ikke afviser hinanden. Altid prøv at skabe en historie med andre spillere, som kan give en længere historie mellem karakterer i fremtiden. Det er derfor ikke tilladt at starte konflikter uden tidligere mundtlig kommunikation.

Regel - §2.3

Hvis du har en konflikt med en eller flere personer eller stridigheder med politiet, så undgå at dræbe dem med det samme. Vær RP-imødekommende og giv modparten plads til at svare.

Regel - §2.4

Hvis en mindre regel er blevet brudt, og begge parter er enige om, at regelbruddet gjorde RP'et bedre, er det muligt at ingen straf vil blive givet for regelbruddet.

Karakter Regler

Regel - §3.1

Din karakter skal have et realistisk navn. Det er ikke tilladt at bruge navne fra kendte fiktive eller faktiske personer.

Regel - §3.2.1

Du må ikke bringe historier fra andre servere til Synex 2.0. Din historie skal være unik fra start.

Regel - §3.2.2

Det er ikke tilladt at give alle sine ting væk, fordi man leaver serveren. Karakter udvikling foregår kun på Synex 2.0.

Regel - §3.3

Når en ny karakter oprettes, forventer vi, at karakteren har en fortid, før den kom til byen. Da alle karakterer skal være over 18 år, er dette et krav.

Regel - §3.4

Du skal være tro mod din karakters personlighed og historie i hele din RP-oplevelse på Synex 2.0. Det betyder, at man ikke bare skifter gruppering til højre og venstre, uden at det har relevans for din karakter. Du kan godt udvikle din karakter mod nye eventyr, men det kræver tid og ikke noget, du gør fra dag til dag.

Regel - §3.5

Du skal være villig til at "character kill" (CK) din karakter, hvis RP'en kræver det. Vi forventer, at RP-spillere sætter pris på karakterens historie og udvikling, fremfor materielle ting, som man kan miste ved et CK.

Regel - §3.6

Hvis man er i konflikt eller har andre scenarier, giver det ingen mening at ændre karaktertypen. Det betyder, at man skal holde fast i sin karakter, uanset hvad. Så man er ikke Mafia boss, og tager gadetøj på, for så at gå ned på gadeplan bare fordi man skal i konflikt/krig. Du er stadig Mafia Boss før, under og efter konflikten.

Regel - §3.7

Content karakterer er godkendt, men de skal overholde reglerne ligesom alle andre. Content karakterer er bare anderledes end alle andre, med mere content i hovedsædet. Dette er også OK, så længe alle regler overholdes.

Regel - §3.8

Man skal forblive i karakter under hele sin RP-oplevelse. Det betyder, at man ikke skal kommentere på sit eget "HP" eller andre OOC-relaterede oplysninger. Det betyder også, at den accent man starter med, er den man forbliver med. Du må altså derfor ikke snakke OOC når du er ingame, du kan bruge OOL funktionen til at formidle OOC information.

RDM, VDM og KOS Regler

Regel - §4.1

Du kan ikke dræbe en anden karakter uden RP forinden. RP forinden gælder i det aktive scenarie. Det betyder, at selvom I har haft kontroverse i går, så samler I RP'en op i dag, før der kommer drab.

Regel - §4.2

Dette gælder også for NPC'er eller "indbyggere". NPC'er skal betragtes som mennesker og behandles derefter.

Regel - §4.3

Terrorist RP er ikke tilladt. Terrorist RP involverer, at man dræber for at skræmme andre.

Regel - §4.4

Drab skal være en absolut sidste udvej og ikke det første valg. Det er vigtigt at undersøge og prøve alle mulige løsninger, før man dræber en anden karakter. At dræbe karakterer i RP (selvom det ikke er CK) er en af de største RP-dræbere.

Powergaming

Regel - §5.1

Dit RP skal være realistisk gennem hele din tid på Synex 2.0.

Regel - §5.2

Du skal give andre spillere mulighed for at reagere på dit RP. Det er ikke tilladt at tvinge RP ned over andre, bare fordi de er "langsomme" til at reagere.

Regel - §5.3

Du kan ikke opfinde ting, der aldrig er sket på serveren, eller RP dig frem til ting, som ikke er mulige via scripts eller menneskelige evner for at få en unfair fordel.

Regel - §5.4

Du skal køre på en måde, som er realistisk for dit køretøj. Det betyder, at bare fordi du har et Off-road køretøj, kan det ikke køre op af en 90 graders stigning.

Regel - §5.5

Folk, der har maske på, kan ikke genkendes på deres stemme. Der kan heller ikke genkendes stemmer over en radio.

Regel - §5.6

Det er ikke tilladt at tale, mens man er bevidstløs eller død. Der er dog tilladt at lave lyde, der bidrager til RP'en.

Regel - §5.7

Man må ikke bede om urealistiske beløb for gidsler eller lign. af politiet. Husk din fear RP overfor politiet, sådan de er villige til at imødekomme dine forhandlinger!

Regel - §5.8

Politi-stationer og hospitaler skal RP'es realistisk. Det indebærer, at man opfører sig ansvarligt og professionelt i et hospital. Det er også vigtigt at huske, at der altid vil være betjente tilstede på en politistation, så man skal undlade at tage konfronterende handlinger mod politiet.

Regel - §5.9

Selvom et køretøj ikke har en visuel nummerplade, så er alle køretøjer udstyret med en nummerplade. Hvis den ikke er synlig, så skal man RP sig til at den er der.

Skader og Læge RP

Regel - §5.10

Du skal RP efter dine skader og hvad der sker med din karakter under dit RP. Der kan være tilfælde, hvor man mister liv, selvom man reelt ikke burde miste liv, da vi spiller et spil. Derfor er det acceptabelt at vælge ikke at RP på det.

Regel - §5.11

Selvom du bliver skudt, forventer vi, at du RP'er realistisk. Adrenalin osv. kan spille en rolle, men din karakter er ramt af skud, og du skal RP efter det. Det betyder også, at under alle omstændigheder skal du benytte dig af et hospital eller læge RP efter at være blevet skudt.

Regel - §5.12

Du skal RP realistisk i læge RP og ikke kun tænke på, hvad der er bedst for dig, for at komme hurtigere videre. Der skal RP'es i dybden med lægen, og lægen bestemmer størstedelen af RP'en.

Regel - §5.13

Læger skal ALTID RP realistisk for modpartens skader. Det betyder, at man ikke bare skal bruge et medkit og hurtigt videre.

Not Valuing Life (NVL)

Regel - §6.1

Din karakter skal altid have passende Fear RP over for andre spillere, grupperinger og politiet. Det betyder ikke, at din karakter ikke kan tage chancer. Men hvis din karakter dør som følge af at tage chancer, kan karakteren blive CK'et.

Regel - §6.2

Ved Fear RP, hvor en anden karakter tager en chance, kan andre spillere ansøge om CK på karakteren. Men karakteren skal dø, før kriterierne vil blive opfyldt. Der kræves video for at få godkendt et CK i denne situation.

Regel - §6.3

NVL/Fear RP er så udbredt, at hver sag vil blive vurderet individuelt baseret på RP'en, der har ført op til situationen, og hvad hensigten var med at sætte en karakter i fare.

Regel - §6.4

Hvis en karakter blander sig i bankrøverier, bandekonflikter, scenarier mellem bander og politiet, uden at have noget at gøre med RP-scenariet, vil det blive betragtet som at sætte sit liv unødvendigt i fare.

Regel - §6.5

Have respekt for andres liv. Det betyder, at man ikke bare skyder eller dræber folk pga. bagateller. Vi forventer, at man har respekt for andre karakterer. Så man sætter ikke andre karakterer unødvendigt i fare.

New Life Rule (NLR)

Regel - §7.1

Hvis du respawner manuelt, vil du ikke kunne huske hvad der er sket i RP scenariet som er ledt op til din bevidstløshed. Du vil ej heller huske hvad der er sket imens du har været bevidstløs.

Regel - §7.2

Hvis du bliver genoplivet, vil du kunne huske alt, hvad der har ledt op til RP'en. Du vil dog ikke huske, hvad der er sket imens du var bevidstløs.

Metagaming

Regel - §8.1

Det er ikke tilladt at tage informationer udefra spillet med ind IC. Dette inkluderer at tage informationer fra streams, Discord osv.

Regel - §8.2

Regel §8.1 kan blive tilladt, hvis man får det godkendt i supporten med relevans for informationen.

Regel - §8.3

Det er forbudt at se streams, mens du selv er ingame på serveren. Der er ingen undtagelse for dette. RP mens du er inde på serveren.

Regel - §8.4

Alt indhold på telefonen skal have RP-relevans. Dette gælder alt, også baggrunde og tekstsamtaler. Staff kan foretage sig stikprøver for at kontrollere dette.

Regel - §8.5

Det er ikke muligt at få testamenter håndhævet, da det kun kan ske ved brug af Meta eller abnormale karakterhandlinger, som vil resultere i en hård straf fra supporten. Du kan stadig lave testamenter i RP, men det kan ikke bruges til at flytte ejendom, penge mellem karakterer eller lignende.

Regler for Whitelisted Jobs

Regel - §9.1

Du må ikke udlevere job-specifikke items. (Gælder kun EMS og politiet) Dette gælder alt fra pistoler til bandager.

Regel - §9.2

Man kan tvangsfyres af politiet, hvis man bliver taget i noget kriminelt.

Regel - §9.3

Korruption er lovligt, hvis det bidrager til RP'en og ikke lukker ned for folks hårde arbejde! Dette er virkelig et svært emne, så virkelig læg en laaaang plan for det, og det skal ikke ske spontant.

Røverier

Regel - §10.1

Røverier er tilladt! Røverier skal laves for RP'en. Det vil sige, man ikke bare røver folk, uden at modparten har en idé om, hvem du er, og hvordan de skal kunne give dig noget RP igen. Husk at være opmærksom i RP-scenariet, du behøver ikke få det serveret på et sølvfad. Du skal IKKE ruinere folk. Så du skal ikke tage alt, hvad de ejer. Husk, at vi spiller RP for at have det sjovt.

Regel - §10.2

Der må IKKE tages Whitelisted Job items. Såsom politigenstande, EMS-items osv.

Regel - §10.3

Der må maksimalt være 8 medlemmer til et nationalbankrøveri og 6 medlemmer til de andre bankrøverier.

Regel - §10.4

Der må maksimalt være 6 medlemmer til et butiksrøveri.

Regel - §10.5

Forhandlinger skal være realistiske fra begge sider af røveriet.

  • Der må ikke forventes tjenestekøretøjer/fly under forhandlinger.
  • Der må ikke forventes tjenestevåben/udstyr under forhandlinger.

Regel - §10.6

Røverier skal foregå så realistisk som muligt, også intentionen til hvorfor man ønsker at lave røveriet. Derfor skal røverier ikke laves af kedsomhed, men fordi det giver mening for din karakter.

Gidselstagninger

Regel - §11.1

Gidsler skal have det sjovt under hele gidselstagningen. De skal integreres med i RP-scenariet og ikke bare sidde AFK.

Regel - §11.2

Vilkårligt hvilken gidselstagning der foregår, forventes der altid, at der bliver forhandlet.

Diverse Regler

Regel - §12.1

Combatlogging er ikke tilladt, og RP skal afsluttes inden aflogning. Efter RP-scenarier forventes det, at man bliver de ekstra 15 minutter inde på serveren, inden man logger af. Brud på dette kan medføre udelukkelse.

Regel - §12.2

Har en bygning et "Walk In Interior" eller MLO, så er man påkrævet at sælge det igennem en ejendomsmægler. (Huse vurderes uden MLO, da MLO'et i sig selv ikke har en værdi!)

Regel - §12.3

Ved ejerskab af et "Walk In Interior" eller MLO, er man påkrævet at bruge det aktivt. Grundet begrænset udbud af disse bygninger vil disse bygninger ved inaktivitet blive sat tilbage på markedet.

Regel - §12.4

TP In huse (IPL) skal sælges til realistiske priser.

Regel - §12.5

Voldtægts RP er slet ikke tilladt, medmindre begge parter er enige om det. Husk nu, hvem der sidder på den anden ende af skærmen.

Regel - §12.6

Det er tilladt at give politiet modstand under ransagninger, dog er der nogle regler ved at gøre dette. Hvis man bliver dræbt af politiet i ransagningsregi, er det ikke tilladt at deltage i resten af ransagningen. Dette gælder også, hvis ransagningen varer i flere dage.

Firma Regler

Regel - §13.1

Bliver man banned i 14 dage eller længere, kan man miste ejerskab over sin virksomhed samt muligheden for at virksomheden ryger på tvangsauktion.

Regel - §13.2

Generelle ændringer til firmaet skal godkendes ved firmaansvarlige, såsom salg/ejerskifte, bonussystem, omsætning eller andet. (Man skal opdatere firmaansvarlige ved hver virksomhedsændring).

Regel - §13.3

Lovlige og whitelistede jobs må ikke misbruges til at fremme ulovlige hensigter. Dette vil blive set som umotiveret korruption. Der kan dog forekomme særregler for bander, der ejer virksomheden.

Regel - §13.4

Ens firmaansøgning skal holdes opdateret med alle relevante informationer såsom medarbejderliste, ejerskab etc. Som ejer er det særlig vigtigt, at der står Discord (med tag), Steam og ingame-navne på ansøgningen, og at dette holdes opdateret.

Regel - §13.5

Bliver virksomheden godkendt, forventes det, at virksomhedsejeren skal være spillerens main-karakter, samt at der lægges vægt på den karakter over andre.

Regel - §13.6

Bliver en virksomhed overdraget gratis til en spiller, og spilleren sælger den videre, vil firmaansvarlige vurdere, hvor meget spilleren har fortjent at få for virksomheden. Her vil der blive kigget på aktivitet, indsats, salgspris og andet.

Regel - §13.7

Bliver man som virksomhedsejer taget i grov kriminalitet, har politiet og advokathuset retten til at fratage virksomheden fra ejeren. Dette gøres udelukkende i RP.

Regel - §13.8

Stråmænd er noget, vi accepterer på serveren, dog er det en ting, som os firmaansvarlige skal indberettes med, hvis det skulle ske, at man har en eller flere stråmænd for sin virksomhed. Regelbrud kan ende ud i at firmaet bliver fjernet.

Bande Regler

Regel - §14.1

Banderne må max have 20 medlemmer. Grupperinger må max have 10 medlemmer. Hangaround (venner af klubben) tæller ikke med som medlemmer, dog må de ikke være med i aktivt bandeRP. Hvis Hangaround passivt og ufrivilligt bliver involveret i et bandescenarie, er det acceptabelt.

Regel - §14.2

Man må i hver bande have pushere, som IKKE tæller med som bandemedlemmer. Pushere må IKKE deltage i Bande RP med andre bander. RP'en skal foregå internt i banden.

Regel - §14.3

Bander må max have en alliance med 1 anden bande/gruppering. Altså 20 + 20 = max 40 mand til et scenarie. Alliance betyder: Have en fælles interesse over en længere periode. Samarbejde med flere bander er TILLADT, hvis det er kortsigtet interesse og muligvis kun indblanding af 1-2 scenarier.

Regel - §14.4

Det er forbudt for grupperinger at have væbnet samarbejde/alliance med andre grupperinger. F.eks. Gruppering 1 og 2 laver et angreb imod en gruppering, bande eller politiet.

Regel - §14.5

Hvis man har interne planer om at videregive banden/ledelsen til en anden, skal denne "nye boss" godkendes af en bandeansvarlig.

Regel - §14.6

Hvis man ikke følger sin bandeansøgning, kan det udløse en bandestrike eller andre konsekvenser.

Regel - §14.7

Ved bande-/grupperingsskifte eller lukning af bande/gruppering vil man blive underlagt en 14 dages cooldown, hvor man ikke må indblandes i banderp på anden vis end ved at lave pusherarbejde.

Regel - §14.8

Du må ikke have flere karakterer i forskellige eller samme bande/gruppering.

Regel - §14.9

Banderne vil fungere under en såkaldt: 3 strike-regel

  • Strike-one:
  • Strike-Two:
  • Strike-Three: Banden vil blive taget ned af en Staff, og foregår der yderligere banderelaterede ting fra en nedtaget bande, medfører dette et ban!

Regel - §14.10

Tilsidesætte eget grupperingsmedlems liv, giver fremover et strike.

Eksempel: Et grupperingsmedlem er taget som gidsel, og I vælger at være ligeglade og prøver at eliminere modparten, derved tilsidesætter I jeres grupperingmedlems liv (teoretisk CK), da I er ligeglade med, om personen overlever.

Bandekrige

Regel - §15.1

Bandekrige skal følge et enkelt, fastlagt system.

For at starte en bandekrig skal der sendes en officiel meddelelse til support, hvor grunden til konflikten vil blive vurderet af staff. Hvis grunden til krigen bedømmes som utilstrækkelig, vil anmodningen om krig blive afvist. De involverede parter vil blive opfordret til at fortsætte RP'en uden officiel krig, indtil grundlaget er tilstrækkeligt, eller der findes en intern løsning.

Hvis grunden til krigen bliver godkendt, vil begge parter officielt være i bandekrig.

Når en bandekrig officielt begynder, vil følgende procedure finde sted:

  • Krigen vil vare i 3 dage. Efter disse 3 dage vil der være en forhandlingsperiode på 3 dage. Hvis der ikke opnås en aftale inden for denne periode, vil krigsperioden fortsætte med yderligere 3 dage.
  • Hvis begge parter er enige, kan krigen eskalere til en CK-krig. Dette skal dog være et fælles ønske fra begge sider.
  • Tøjet som banderne bærer, for at vise om man er en del af krigen eller ej, vil blive aftalt internt efter godkendelsen.

Regel - §15.2

Hvert medlem af en bande har 1 liv per dag under en krig. Det betyder, at hvis krigen begynder kl. 12:00, og du dør inden for de næste 24 timer, vil din karakter betragtes som permanent dræbt indtil timeren nulstilles - det vil sige kl. 12:00 den følgende dag. Starttidspunktet vil blive bestemt internt af supporten, når krigen begynder.

Dette gælder KUN, hvis du respawner eller bliver erklæret død. Hvis denne regel overtrædes, vil hele gruppen modtage en strike.

Regel - §15.3

Målet for at vinde en bandekrig vil blive fastlagt i support, når krigen bliver officiel. Begge parter vil blive bedt om at blive enige om, hvad der skal til for at vinde krigen. Hvis parterne ikke kan nå til enighed, vil staff fastsætte sejrskriteriet baseret på den oprindelige grund til krigen.

Dette kan være forskellige eksempler:

  • Den første bande der opnår et bestemt antal kills.
  • Den bande, der kontrollerer et specifikt territorium, når krigen er slut.
  • Den bande, der har forårsaget mest økonomisk skade på modstanderen. (Dette kan inkludere røverier og lignende handlinger.)

Regel - §15.4

Hvis en bande fuldstændig bliver udryddet (alle medlemmer af en bande dør), vil den pågældende bande automatisk blive erklæret som taber. I bandekrige skal NLR (New Life Rule) respekteres, og der skal være medlemmer til stede, som kan huske udfaldet af konflikten!

Eksempel: Hvis der er 16 medlemmer af din bande online på serveren, skal du indsende denne liste til Staff. Hvis alle 16 medlemmer dør i et scenarie, har din bande tabt. Der skal være et eller flere medlemmer i live efter scenariet, som kan huske hændelsesforløbet.

Regel - §15.5

Hvis der ikke er erklæret officiel bandekrig, godkendt af supporten, er KOS (Kill On Sight), DM (Deathmatch) og lignende PVP-handlinger strengt forbudt. Hvis en bande eller flere bander engagerer sig i disse handlinger i stedet for at fokusere på RP, vil den pågældende bande modtage en strike.

Regel - §15.6

Rekruttering i forbindelse med officielle krige er strengt forbudt under selve krigen. Det er dog tilladt enten før krigen officielt erklæres, eller efter den er afsluttet.

Regel - §15.7

Efter krigen er overgået til at være officiel krig, så skal den meldes ingame face-to-face, og ikke over andre kommunikationsformer.

Regel - §15.8

Vi forventer, at banderne involveret i konflikter/krige bibeholder deres vante Fear RP og giver op i en evt. konflikt sådan det passer til RP'en.